دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست خبری استاندار بوشهر و معاونینش مطرح شد:
فکرشهر: شاه با مردم خود پنهان کاری می‌کرد/ پروژه های امسال، ۵۰ درصد از سال ۱۴۰۰ بیشتر است/ مشکل تامین آب، مشکلی دیرباز در استان بوشهر است/ منابع مصوبات سفر رییس جمهور تامین و در اختیار استان قرار گرفته است/ تامین بودجه برای دو بیمارستان استان/ مبلغ مورد نیاز ورزش استان را تامین خواهیم کرد/ حتما مشکل راه آهن را حل خواهیم کرد...
کد خبر: ۱۲۰۵۸۹
يکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: استاندار بوشهر گفت: سن مدیریتی استان نسبت به دولت قبل را دو و نیم سال کمتر کرده ایم و بخشدارهای ما همه زیر ۴۰ سال سن دارند.

به گزارش «فکرشهر»، احمد محمدی زاده امروز یکشنبه ـ ۳۰ امرداد ۱۴۰۱ ـ در نشست با خبرنگاران اظهارداشت: در اولین جلسه گفتم رسانه ها معاون پنجم من هستند. آن موقع به این جمله اعتقاد داشتم و حالا اعتقادم بیشتر هم شده است.

شاه با مردم خود پنهان کاری می‌کرد/ پروژه های امسال، ۵۰ درصد از سال ۱۴۰۰ بیشتر است

وی گفت: مسوولین باید صداقت در عمل و گفتار داشته باشند و این موردی بود که قبل از انقلاب وجود نداشت و شاه با مردم خود پنهان کاری می‌کرد و فاسدترین دولت تاریخ ایران، دولت پهلوی بود.

استاندار بوشهر درباره طرح های هفته دولت امسال نیز اظهارداشت: امسال در هفته دولت در پروژه های عمرانی ۷۰۵ پروژه را افتتاح خواهیم کرد و این را باید یادآور شوم که ما همه پروژه‌های بزرگ و کوچک را با مبلغ ۲۷۵۰ میلیارد تومان افتتاح خواهیم کرد؛ همچنین مجموع افتتاحیه ها و اجرایی ها، ۵۰ درصد از سال ۱۴۰۰ بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: در پروژه ها و طرح های اقتصادی، ۱۵ طرح اجرایی خواهد شد که میزان سرمایه‌گذاری آن بیش از ۹ میلیارد دلار خواهد بود و۳۶ طرح نیز در این حوزه افتتاح خواهد شد که در مجموع بیش از ۹۷۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

محمدی زاده افزود: در حوزه وزارت نفت با دستور رییس‌جمهور، مسوولین نفت در مسوولیت های اجتماعی همکاری لازم را کردند و مبلغ آن به ۱۳۷۷ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که پایه ای ایجاد شده و در سنوات آینده این مبلغ افزایش پیدا خواهد کرد.

وی این نکته را نیز گفت که «در سال های گذشته مشکل برق به صورت جدی وجود داشت ولی امسال با مدیریتی که در سطح ملی و استانی صورت گرفت هیچ مشکلی به وجود نیامد.»

استاندار بوشهر در بخش دیگر سخنانش اظهارداشت: سن مدیریتی استان نسبت به دولت قبل را دو و نیم سال کمتر کرده ایم و بخشدارهای ما همه زیر ۴۰ سال سن دارند.

بوشهر زخم خورده اختلافات است

وی گفت: بوشهر زخم خورده اختلافات است و یکی از دلایل عقب ماندگی ما همین است و دوست داریم بین مردم و مسوولین وحدت ایجاد کنیم و در این راه در حال اقدام هستیم.

محمدی زاده ادامه داد: ما بر روی مولفه های وحدت، امنیت و سلامت در حال کار هستیم تا با این روند بتوانیم سرمایه‌گذاران زیادی را نیز وارد استان کنیم.

او گفت: من و معاونینم رسانه ای شده ایم و با کمک شما همه مدیران استان را جوابگو و رسانه ای خواهم کرد و حتما دستگاه های اجرایی را پاسخگو به رسانه ها خواهیم کرد.

استاندار بوشهر درباره فعالیت های فرهنگی در استان نیز بیان داشت: در حوزه فرهنگ، کارهایی انجام گرفته و در عسلویه مجتمع فرهنگی در حال شروع به ساخت است و در برازجان مجتمع فرهنگی، کارهای پایانی خود را سپری می‌کند.

وی گفت: موزه دفاع مقدس، تاریخ ارزشمند مردم این استان است و بوشهر، تنها استان کشور است که در سه عرصه زمین، دریا و هوا جنگ کرده است و ساخت این موزه را شروع کرده ایم.

محمدی زاده درباره ته لنجی نیز گفت: در زمینه ته لنجی، رییس‌جمهور دستور آیین نامه داد و این کار را انجام دادیم و پس از آن در هیات دولت تصویب شد ولی چون منابع آن در سران قوا و مجلس باید کار خود را سپری کند، ما منتظر جواب آنها هستیم. البته ما مجوز سفرها را صادر کرده ایم و برای افراد مجوز صادر شده و عده ای رفته اند و باقی هم در حال رفتن هستند.

وی گفت: حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان منابع برای اشتغال خرد و روستایی تامین کرده ایم و بین شهرستان ها نسبت به جمعیت و نرخ بیکاری تقسیم شده که افراد می‌توانند مراجعه کنند.

حتما مشکل راه آهن را حل خواهیم کرد

محمدی زاده افزود: در بحث واگذاری مزارع میگو نیز، هیچ مزرعه ای نبوده که پیش از این واگذار شده باشد و مدیری ذینفع نبوده باشد در آن، اما ما روند را تغییر داده ایم تا به روستاییان، جوانان بیکار، تحصیلکرده های کشاورزی و فرزندان شهدا و ایثارگران برسد.

استاندار بوشهر درباره راه آهن نیز اظهارداشت: راه آهن، آرزوی دیرینه بوشهری‌ها بوده و این دولت قول داده روند را از بن بست خارج کند و چون قرار است براساس تبادل با نفت انجام شود، کاری زمان بر است و برای مرکز و استان های فارس و اصفهان هم مهم است که به بندر و عسلویه وصل شوند و وزرای مربوطه در حال حل کردن این ماجرا هستند و حتما این مشکل را حل خواهیم کرد.

مبلغ مورد نیاز ورزش استان را تامین خواهیم کرد

وی درباره وضعیت ورزش استان نیز گفت: از مدیرکل ورزش خواستم بودجه ای که لازم دارد برای ورزش را بگوید و اعلام کرده اند اگر ۳۵ میلیارد تومان داشته باشیم حال کل تیم های استان در همه رشته ها را خوب می‌کنیم و اعلام کرده ام این مبلغ را تامین می‌کنم.

محمدی زاده همچنین درباره منطقه آزاد بوشهر نیز بیان داشت: این منطقه اساسنامه نداشت که آن را ملزم کردیم و تازه اساسنامه تدوین شده ضمن این که این منطقه جانمایی نشده بود و پیمانکار برای طراحی و جانمایی سایت انتخاب کرده ایم که کارهای آن در حال انجام است.

استاندار بوشهر درباره طرح نهضت ملی مسکن نیز مطالبی بیان داشت و گفت: برای نهضت ملی مسکن، وقت کافی گذاشتیم و در حال انجام آن هستیم و بیش از سهمیه یک ساله خود را انجام داده ایم. همچنین، در جایی که زمین است، باید به جوانان زمین بدهیم و وام مسکن بدهیم که خانه بسازند و در همه شهرها این کار را انجام خواهیم داد تا عدالت اجتماعی انجام شود.

وی ادامه داد: در مورد خانه های خارج از محدوده نیز، حدود ۱۵ هزار خانواده این وضع را دارند که در حال حل کردن آن هستیم و در بوشهر، مساله تنگک ها را حل کرده ایم.

۲۰ درصد از مصرف برق و آب غیرمجاز استان در شهر برازجان است/ تامین بودجه برای دو بیمارستان استان

احمد محمدی زاده همچنین گفت: ۲۰ درصد از مصرف برق و آب غیرمجاز استان در شهر برازجان است که تعداد آنها نیز چند هزار است و موضوع در حال رایزنی برای حل است.

استاندار بوشهر گفت شهرداری ها را موظف به اجرای طرح های ماندگار کرده و توضیح داد: شهردارها در مراکز شهرستان ها را موظف کرده ایم در کنار خدمات معمولی که انجام می‌دهند، هر سال یک پروژه ماندگار نیز انجام دهند. مثلا در برازجان از قدیم الایام پس از سیلاب، آب به داخل منازل می‌رفت و امسال موظف شده اند که دیوارکشی دره ها را انجام دهد و در گناوه قرار شده شهردار، پل دوم را آغاز کند.

وی ادامه داد: روی توسعه مراکز درمانی نیز حساس و فعالیم و برای بیمارستان فاطمه زهرا بوشهر و ۱۷ شهریور برازجان که تعطیل هستند، تامین بودجه کرده ایم و به زودی شاهد پیشرفت آنها خواهید بود.

منابع مصوبات سفر رییس جمهور تامین و در اختیار استان قرار گرفته است

محمدی زاده درباره مصوبات سفر رییس‌جمهور نیز بیان داشت: منابع مصوبات سفر رییس جمهور تامین و در اختیار استان قرار گرفته است و کارهای مربوط به پروژه‌ها در حال انجام است و سفر دوم نیز نیمه دوم سال انجام خواهد شد و با توجه به تجربیات قبل، دوست داریم در سفر بعدی پروژه‌های زیربنایی را انجام دهیم که از جمله آنها بزرگراه بوشهر ـ شیراز است که قصد داریم آن را انجام دهیم.

وی ادامه داد: جاده دالکی به کنارتخته به مسافت ۱۴ کیلومتر بوده و از جاده های خطرناک استان است، هشت سال پیش شروع شده ولی متاسفانه تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پروژه ای که با مبلغ معقولی می‌توانست به پایان برسد حالا باید با چندین برابر اجرا شود.

استاندار همچنین گفت: در بحث قاریان قرآن، برای پست های مدیریتی در زمانی که درس عبرتی به سلمان رشدی ملعون داده شده بود، گفتم برخی کارهای اجرایی به قاریان داده می‌شود مثلا در یک مورد فردی که دانشیار دانشگاه است و دانشگاه های معتبر دنیا مانند آکسفورد به او پیشنهاد داده اند را برای مرکز علم و فناوری استان انتخاب کرده ایم و انتخاب های این چنینی خواهیم داشت.

طرح های امسال هفته دولت استان، بیش از ۹ هزار نفر را شاغل خواهد کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نیز گفت: در هفته دولت امسال، مجموعا ۵۴ طرح در حوزه اقتصادی کلنگ زنی خواهد شد که ارزش آن ها ۱۸ هزار میلیارد تومان خواهد بود و بیش از ۹ هزار نفر را شاغل خواهد کرد.

علی باستین، یکی از پروژه‌های مهم در هفته دولت را احداث شهرک های شیلاتی در نقاط مختلف استان عنوان کرد و افزود: پیگیری تعاونی مرزنشینان از دیگر کارهای صورت گرفته است که شروع به عرضه کالا در برخی شهرستان ها کرده است و نکته قابل توجه این است که با توجه به قوانینی که بود، مراکز شهرستان ها و مکان هایی که بیش از ۳۰ کیلومتر فاصله داشتند، شامل آن نمی‌شدند که در حال رایزنی هستیم مراکز شهرستان ها را وارد کرده و عمق را نیز به ۷۰ کیلومتر افزایش دهیم که با این کار بیش از ۸۰ درصد استان بوشهر تحت پوشش تعاونی مرزنشینان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در این دولت، تعامل و استفاده از بخش خصوصی را در دستور کار قرار داده ایم و با بازدید از مراکزی که راکد بودند و یا با تمام ظرفیت خود کار نمی‌کردند و یا بانک آنها را مصادره کرده بود، آنها را مورد بررسی قرار دادیم و تعدادی از آنها را به چرخه برگرداندیم و در حال رایزنی برای بقیه نیز هستیم.

مشکل تامین آب، مشکلی دیرباز در استان بوشهر است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این نشست گفت: به مناسبت هفته دولت، علاوه بر ۷۰۵ پروژه ای که افتتاح می‌شود، ۱۸۳ پروژه با ارزش بیش از ۴۱۰۰ میلیارد تومان نیز کلنگ زنی خواهد شد.

محمدهادی رستمیان درباره مشکل آب استان نیز توضیح داد: مشکل تامین آب، مشکلی دیرباز در استان بوشهر است و تلاش هایی هم صورت گرفته که مجموعا در دولت های قبل، ۸۶ هزار مترمکعب آب شیرین کن افتتاح شده بود و بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم بنا داریم آبشیرین کن هایی که با ظرفیت بیش از ۱۰۵ هزار مترمکعب تعریف شده را اجرایی کنیم که در زمانی مناسب در آینده ای نزدیک وارد مدار خواهد شد.

وی افزود: بعد از سفر ریاست جمهوری و در ابتدای سال ۱۴۰۱ شروع عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی شمال استان را شاهد بودیم که تاثیر بزرگی در توسعه یافتگی استان خواهد داشت و در حوزه راه، آموزش، درمان، بنادر و دریانوردی تلاش های خوب، جامع و سازنده ای صورت گرفته است.

روز اول هفته دولت استاندار در دشتستان می گذرد

دبیر هفته دولت نیز در این نشست گفت: در روز اول هفته دولت، استاندار با حضور در دشتستان پروژه های این شهرستان را افتتاح یا کلنگ زنی خواهد کرد و در روز دوم، استاندار به شهرستان های دشتی و دیر خواهد رفت و روز سوم به شهرستان بوشهر تعلق دارد که در این روز، کلنگ زنی آبشیرین کن ۷۰هزارمترمکعبی نیز انجام خواهد شد.

رقیه زنگنه نژاد افزود: روز چهارم هفته دولت در شهرستان تنگستان، روز پنجم در شهرستان های گناوه و دیلم و روز هفتم با حضور وزیر نفت و تعداد دیگری از مسوولین کشوری، پروژه‌های جنوب استان در حوزه‌های مختلف افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر